سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ داناپرداز

نظر

نرم افزار ITSM  چیست؟ چه کاربردی دارد؟

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به زبانی ساده مفهوم ITSM و نرم افزار ITSM را به شما توضیح دهیم. نرم افزار ITSM یک نرم افزار بسیار کاربردی برای تیم IT هر سازمانی به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا جواب سوال نرم افزار ITSM چیست را به طور کامل دریافت نمایید.

 

ITSM چیست؟

ITSM مخفف IT service management و به معنای خدمات مدیریت فناوری اطلاعات میباشد. به بیان دیگر ITSM به عنوان مجموعه فرآیندها و سیاست‌هایی که یک سازمان برای مدیریت و پیاده سازی خدمات فناوری اطلاعات خود در نظر گرفته است گفته میشود. شاید این تعریف کمی گنگ به نظر برسد. از ITSM در جهت تراز کردن خدمات فناوری اطلاعات یک سازمان و نیاز کاربران و مشتریان آن است.

 

نرم افزار ITSM چیست؟

نرم افزار itsm نرم افزاری است که در جهت یکپارچه سازی خدمات IT یک سازمان فعالیت می‌کند.

 

بهترین نرم افزار ITSM موجود در بازار کدام است؟

نرم افزارهای مدیریت خدمات IT مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید خدمات فناوری اطلاعات خود را مدیریت کنید. در این بین نرم افزار مدیریت خدمات IT دانا پرو از کیفیت بسیار بالاییی برخوردار می باشد. این نرم افزار به صورت کاملا بومی و توسط متخصصان شرکت دانا پرداز گسترش داده شده است.

 

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت خدمات IT دانا پرو

نرم افزار داناپرو دارای ویژگی‌های بسیار زیادی میباشد که میتواندا شما و یا کسب و کاراتان را مدیریت کند. از جمله ویژگیهای موجود در دانا پرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

مدیریت رخداد ها و درخواست‌ها

انواع فرم‌ها و فرآیندهای مدیریت تیکت را مطابق با نیاز و اهداف سازمانتان طراحی کنید. به کمک ماژول مدیریت SLA نرم افزار ITSM دانا پرو، میتوانید سرعت ارائه خدمات به مشتریان را کنترل کنید. به کاربران اجازه دهید به روش دلخواه خود تیکت ثبت کنند. به کمک امکانات پیشرفته نرم افزار مدیریت خمات IT proدانا پرو، 40% بار کاری کارشناسان IT را کاهش دهید.

 

مدیریت دارایی‌ها با نرم افزار دانا پرو

ویژگی ITSM Asset Management نرم افزار ITSM دانا پرو، تمام شبکه شما را پویش می‌کند و همه دارایی‌های IP based را مانند کامپیوترهاُ پرینترها و ... را شناسایی میکند. با استفاده از نرم‌افزار ITSMهمیشه لیستی کامل از دارایی های سخت افزاری و نرم افزاری سازمان خواهید داشت. مدیریت چرخه حیات دارایی ها از زمان خرید تا استهلاک کامل. مشاهده سوابق تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری دارایی‌ها.

 

 

مدیریت پیکر بندی با نرم افزار ITSM داناپرو

 اکوسیستم IT را  می‌توانید به کمک نرم افزار ITSM دانا پرو در یکجا مشاهده کنید. تاثیر تغییرات را بر کسب و کار سازمان پیش بینی کنید. همه انواع CI های سازمان مانند دارایی ها و سرویس ها را تعریف و در CMDB قرار دهید. ارتباط CI ها را به صورت نمودار تار عنکبوتی ببینید. استفاده از چنین نرم افزاری به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید و مشکلات را به صورت عانی شناسایی و  برگذار کنید.

 

 

مدیریت تغییرات

نرم افزار داناپرو توصیه‌های انجام شده ITIL در مورد مدیریت تغییرات را به کار گرفته است.

با گروه های CAB همه افراد مهم سازمان را در فرآیند تایید تغییرات مشارکت دهید. با برنامه ریزی صحیح، از تداخل تغییرات با یکدیگر جلوگیری کنید.

 

 

سفارشی سازی آسان

 با BPMS قدرتمند نرم افزار ITSM دانا پرو، همه روال های کاری واحد IT را مکانیزه کنید. فرم ها، تائیدیه‌ها و جریان‌های کاری را از کاغذ خارج کنید و به دانا بسپارید. موجودیت های جدید بسازید و از قدرت دانا برای کاهش زمان و هزینه استفاده کنید. افراد سایر دپارتمان های سازمان را در جریان فرآیند ها مشارکت دهید.

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، اگر شما یک سازمان بزرگ دارید که از یک تیم IT بهره می‌برد، توصیه می‌کنیم که از نرم افزار itsm  دانا پرو ساخته شده در شرکت داناپرداز استفاده نمایید. این نرم افزار دارای ویژگی‌ها بیشماری است و به تیم مدیریت فناوری اطلاعات شما در مدیریت خدمات it و افزایش سرعت و بهره بری کمک می‌کند.